Στο τμήμα του προνηπίου φιλοξενούνται παιδιά από 4 έως 5 ετών και ο μέγιστος αριθμός τους είναι τα 15. Η υπεύθυνη παιδαγωγός είναι Πτυχιούχος Πανεπιστημίου Προσχολικής Αγωγής. Το προνήπιο εμπεριέχεται πλέον στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Αποτελεί προπαρασκευαστική τάξη για το νηπιαγωγείο και οι δραστηριότητες βασίζονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Προσχολικής Αγωγής. Με γνώμονα τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες, την εξελικτική ψυχολογία και την ψυχολογία της ανάπτυξης των παιδιών οδηγούμε τα παιδιά με βιωματικό τρόπο σε επαφή με δραστηριότητες που αφορούν σ’ όλους τους τομείς ανάπτυξής τους (Κοινωνικό, συναισθηματικό, σωματικό, γλωσσικό, γνωστικό).
Το μυστικό για μια χαρούμενη καθημερινότητα στο σχολείο είναι η οργάνωση κι ο προγραμματισμός. Η καλή οργάνωση του χώρου, η αισθητική, η ευταξία , ο πλούσιος εξοπλισμός και τα κατάλληλα υλικά συμβάλουν καθοριστικά στην αγωγή των μικρών μαθητών. Ο ακριβής προγραμματισμός της επόμενης μέρας , αλλά και οι εναλλακτικές δραστηριότητες στη φαρέτρα μας εξασφαλίζουν την ομαλότητα, το συνεχές ενδιαφέρον των παιδιών και την επίτευξη των στόχων μας.
Δραστηριότητες
Κάθε μήνα αποστέλλεται στους γονείς πρόγραμμα δραστηριοτήτων από την υπεύθυνη παιδαγωγό το οποίο περιέχει τη θεματολογία που θα απασχολήσει την ομάδα (συνήθως έχουμε ένα θέμα την εβδομάδα) , τους στόχους και τις συγκεκριμένες δραστηριότητες που έχουμε επιλέξει προκειμένου τα παιδιά να προσεγγίσουν ολόπλευρα το γνωστικό αντικείμενο. Τα θέματα επιλέγονται βάσει των χαρακτηριστικών της ηλικίας , τις δυνατότητες των παιδιών και την επικαιρότητα.
Ορισμένες από τις δραστηριότητες είναι οι ακόλουθες:
- Γλωσσική καλλιέργεια/προφορική επικοινωνία αξιοποιώντας καρτέλες, βιβλία , αφηγήσεις παραμυθιών, γλωσσικά παιγνίδια, απομνημόνευση κειμένων/ποιημάτων, ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας/επίγνωσης, επαφή με κλασική λογοτεχνία/ποίηση.
- Δεξιότητες γραφής και ανάγνωσης, ασκήσεις με φωνήματα , συλλαβές , λέξεις, σύνδεση προφορικού και γραπτού λόγου.
- Δεξιότητες μαθηματικών εννοιών. Επαφή με χωροχρονικές έννοιες, ταξινομήσεις , συγκρίσεις μεγεθών, διακρίσεις ομιοτήτων και διαφορών, απλές αριθμητικές πράξεις και προβλήματα, σχήματα. Εισαγωγή στις φυσικές επιστήμες, παρατήρηση φαινομένων και πειραμάτων, χρήση απλών οργάνων, ερμηνεία παρατηρήσεων. Γνωστικά αντικείμενα όπως Δυνάμεις, Μαγνήτες, Φως, Ήχος, Ηλεκτρισμός , Νερό εντάσσονται σε μηνιαία projects.
- Εικαστικά, επαφή με υλικά δημιουργίας, πινέλα, πλαστελίνες, ζυμάρια, πηλό. Αξιοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών. Επαφή με έργα τέχνης και ανάλυσή τους. Χρήση ψαλιδιού, χαρτοκοπτική, διπλωτική. Δημιουργία τρισδιάστατων κατασκευών σε εβδομαδιαία βάση. Κατασκευή μακετών. Κολλαζ με διάφορα υλικά. Τεχνικές Ζωγραφικής.
- Φυσική αγωγή /Δραστηριότητες συντονισμού κινήσεων. Ομαδικά παιγνίδια με μπάλες , κορίνες και στεφάνια. Γνώση του σώματος μας, υγιεινή. Χωροταξικές κινήσεις, εκτέλεση κινητικών εντολών. Γνωριμία με αθλήματα/ Κολύμβηση κατόπιν επιλογής. Διδασκαλία χορών. Παραδοσιακά παιγνίδια.
- Συμβολικό παιγνίδι, θεατρικό παιγνίδι, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις, μιμητικά παιγνίδια ρόλων. Κουκλοθέατρο . Συμμετοχή σε θεατρικές παραστάσεις, θέατρο σκιών.
- Μουσικοκινητική αγωγή, επαφή με μουσικά όργανα, αγωγή ρυθμού, χορός, κατασκευή μουσικών οργάνων, μουσικές του κόσμου, σύνθεση και παραγωγή τραγουδιών, αναγνώριση ήχων
- Συναισθηματική αγωγή/κοινωνικοποίηση. Έλεγχος συναισθημάτων. Αποδοχή της διαφορετικότητας. Διαχείριση αποτυχίας και άγχους, απόκτηση ηθικών αξιών, σεβασμός προς το περιβάλλον , αλληλεγγύη και προσφορά.
- Σύγχρονες τεχνολογίες, εξοικείωση με πληροφορική , ψηφιακά μέσα, επαφή με εποπτικά μέσα διδασκαλίας, συσκευές ήχου και εικόνας.
- Περιβαλλοντική εκπαίδευση, δραστηριότητες διαμόρφωσης οικολογικής συνείδησης, συμμετοχή σε projects.
Γεύματα
- Πρωινό/δεκατιανό βάσει προγράμματος διατροφής
- Μεσημεριανό βάσει πρόγραμμα διατροφής
- Επιπλέον προαιρετικό γεύμα (γιαούρτι, μπάρα, τόστ, σνακ)
Επικοινωνία
- Καθημερινή επικοινωνία μέσω ενημερωτικού σημειώματος
- Τακτικές ενημερώσεις
- Άμεση τηλεφωνική επικοινωνία ή με μηνύματα στα social